ارزش آزادی اندیشه وآزادی مذاهب از مجله اینترنتی روزنه

ارزش آزادی اندیشه وآزادی مذاهب


نويسنده: محمود موسايي

محمود موسايي
تاريخ دريافت: 04.11.2008
تاريخ نشر: 7.11.2008

فهم و اندیشه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان و از وجوه تمایز او بر سایر موجودات است. از نظر مولانا انسانیت انسان به اندیشه اوست و اگر اندیشه را از وجود انسان حذف کنیم، جز مشتی استخوان و مواد طبیعی چیز دیگری نخواهد بود.

فهم و اندیشه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان و از وجوه تمایز او بر سایر موجودات است. از نظر مولانا انسانیت انسان به اندیشه اوست و اگر اندیشه را از وجود انسان حذف کنیم، جز مشتی استخوان و مواد طبیعی چیز دیگری نخواهد بود.
ای برادر تو همین اندیشه‌ای    مابقی تو استخوان و ریشه‌ای
به زعم مولانا ملاک ضعف و قدرت جان انسان، فهم و آگاهی اوست. هر اندازه فهم آدمی قوی‌تر باشد، مرتبه وجودی وی بالاتر خواهد بود.
آدمی به گونه‌ای آفریده شده تا توان درک حقایق جهان هستی را داشته باشد. به بیان دیگر خداوند انسان را مجهز به ابزارهای خاص معرفتی نموده که به مدد آنها می‌تواند خود و خدا و جهان را درک کند. ضرورت بهره‌برداری صحیح از این ابزارها به گونه‌ای است که آدمی در برابر آنها مسئولیت اخروی دارد، یعنی در جهان دیگر باید پاسخگوی نحوه بهره‌برداری از قوای ادراکی خود باشد.
حق همی گوید چه آوردی مرا         اندرین مهلت که دادم مر ترا
عمر خود را در چه پایان برده‌ای        قوت و قوت در چه فانی کرده‌ای
گوهر دیده کجا فرسوده‌ای            پنج حس را در کجا پالوده‌ای

موانع فهم: از نظر مولوی، کوچک‌ترین عامل می‌تواند اختلال در فهم و درک انسان ایجاد کند.
 مولوی همواره تأکید دارد که موانع فهم باید کنار برود. گویی وی بر موانع فهم بیش از عناصر آن تأکید دارد.
 تقلید  یکی از موانع فهم است.
 چشم داری تو به چشم خود نگر     منگر از چشم سفیه بی‌هنر
گوش داری تو به گوش خود شنو     گوش گولان را چرا باشی گرو
بی ز تقلید، نظر را پیشه کن    هم به رای و عقل خود اندیشه کن

احترام به آزادی اندیشه که در غالب موارد شامل آزادی مذهب می شود برای دولت دموکراتیک سلامت می آورد. پیامدهای آزادی مذهبی به طور کلی مثبت هستند: 1) مذهب فراهم آورنده منبع جایگزین اندیشه، نقد اجتماعی و نوآوری برای دولت های دموکراتیک است؛ 2) نهادهای مذهبی تجربیات و مهارت هایی در دسترس قرار داده که می توانند در شهروندی دموکراتیک مورد استفاده قرار گیرند؛ 3) احترام به حقوق اقلیت های مذهبی می تواند مشروعیت دولت های دموکراتیک را هم در سطح مذهب و حکومت.داخلی و هم در سطح بین المللی افزایش دهد

در یک رژیم دموکراتیک سالم، نهادهای حکومتی و مذهبی باید استقلال خود را به شکلی که احترام متقابل رعایت شود حفظ کنند. این معنای نفی رابطه و تماس میان حوزه سیاست سکولار و فضای مقدس تعریف شده از سوی دین نیست، چون این دو همپوشانی قابل توجهی با یکدیگر دارند. با این حال، اینگونه به نظر می رسد که شکل خاصی از استقلال در کارکرد در میان کلیسا و حکومت فواید مهمی برای حکومت ها دارند. یکی از پراهمیت ترین ارزش های تنوع مذهبی برای گفتمان دموکراتیک حاصل شدن صداهای چندگانه از دیدگاه های چندگانه مطرح شده در حوزه عمومی است
مذهب اغلب "صدای پیامبر گونه" ای به گفتمان دولتی می بخشد. ارزش های مذهبی می توانند موجب ورود ارزش های ثابت و متعالی به گفتمان دموکراتیک شده و به نقطه نظرات اقلیت قدرت بیان دهند. با توجه به اینکه طرح دیدگاه های جایگزین معمولا موجب بهبود فرایند گفتگوی سیاسی می شود، در رژیم هایی که افکار عمومی حرف آخر را می زند، این کارکرد پراهمیتی است. این واقعیت که اصول مذهبی برخاسته از باورهایی نیست که بر مبنای ضرورت های اجتماعی و سیاسی لحظه شکل می گیرند، موجب می شود اینگونه باورها به عنوان منابع مستقلی برای انتقاد از جو سیاسی حاکم عمل کنند. آلکسیس دو توکویل در کتاب خود با عنوان دموکراسی در آمریکا از مذهب به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در برابر بیدادگری اکثریت در ایالات متحده یاد می کند. به عنوان منابع ارزش های متعالی که واجبات اخلاقی متعددی را برای سیاست دولتی تجویز می کند، آن دسته از سنت های مذهبی که با رژیم های حاکم یکی قلمداد نمی شوند محدودیت های مهمی در برابر گرایش های دنباله رو گرایانه فرهنگ های دموکراتیک قرار می دهند.
حمایت از تنوع مذهبی

دولت های دموکراتیک باید تنوع مذهبی را مورد حمایت و تشویق قرار دهند. حضور عمومی سنت های مذهبی چندگانه توان بالقوه آنها برای نقد اجتماعی و سیاسی را دست کم به سه دلیل بهبود می بخشد.

آشکارترین ارزش تنوع مذهبی برای گفتمان سیاسی دموکراتیک این است که صداهای چندگانه می توانند موجب دیدگاه های چندگانه در بحث و بررسی های دولت شوند. برای مثال، در برزیل معاصر، کلیسای کاتولیک (به ویژه در سطح کلیساهای محلی) یکی از منابع نقد اجتماعی از ساختارهای بی عدالتی اقتصادی و سیاسی (سنت "نظام اعتقادی برابری") بوده و این در حالی است که نهضت در حال رشدی از پروتستان های بشارتی نیز توجه را مجددا به سوی اخلاقیات در سطح فرد و زندگی خانوادگی جلب کرده است.

دوما، تنوع مذهبی تاثیر مثبتی بر اعتقادات، مشارکت و عضویت مذهبی دارد. جامعه شناسان مذهب نظر داده اند که گروه های مذهبی در محیط های مذهبی رقابتی انگیزه های شدیدی برای جذاب تر کردن سنن خود برای اعضا و اعضای احتمالی پیدا می کنند. در چنین فضایی، مشارکت مذهبی کلی به طور معمول بالاتر از محیط هایی است که یک سنت انحصار را در دست دارد. برای مثال، پیروی از مذهب در ایالات متحده که از لحاظ مذهبی تکثرگرا است، در مقایسه با کشورهای اسکاندیناویایی که کلیساهای رسمی دارند در سطح بالاتری قرار دارد. به همین شکل، در دوره پسا کمونیسم در لهستان عمدتا کاتولیک، حضور در کلیسا و دیگر شاخص های سنجش مشارکت مذهبی به میزان قابل ملاحظه ای افت کرده است.

اما اصلا این مسئله چرا باید مهم باشد؟ نتایج پژوهش های انجام شده حاکی از این است که مشارکت در سازمان های مذهبی نقش مهمی در به دست آوردن سرمایه اجتماعی یا مهارت های شناختی و اجتماعی لازم برای پرداختن به فعالیت های سیاسی دموکراتیک دارد. مردم در کلیساها تشریک مساعی به منظور دستیابی به اهداف مشترک، میانجی گری در اختلافات میان فردی از راه های سازنده، و انتخاب میان امور نیک اجتماعی را فرا می گیرند. همه این مهارت ها در پرورش شهروندان دموکراتیک دارای اهمیت هستند. در واقع، برخی از این پژوهش ها اینگونه نظر داده اند که معاشرت های مذهبی تنها منبع مطمئن سرمایه اجتماعی برای شهروندان ایالات متحده است؛ شهروندانی که در نبود این معاشرت ها از کسب چنین سرمایه اجتماعی ای بی بهره می ماندند. بنابراین، مذهب، مانند سایر نهادهای جامعه مدنی منبع مهمی برای آموزش شهروند محسوب می شود. در محیط های که از لحاظ مذهبی متنوع هستند، شمار بیشتری از مردم از فرصت های یادگیری فراهم آمده از سوی نهادهای مذهبی استفاده خواهند کرد. دست آخر، تنوع مذهبی می تواند از احتمال بروز اختلافات سیاسی با ریشه های مذهبی بکاهد. در کشورهایی که بیش از یک سنت مذهبی در آنها غالب است، شهروندان می توانند از پیروان سنت های دیگر دیو ساخته که ایت امر موجب افزایش احتمال بروز اختلافات شدید و خشونت آمیز می شود. در مقابل، در محیطی تکثرگراتر، هیچ سنت مذهبی نمی تواند اکثریت جامعه را جلب کند و بنابراین، شهروندان مذهبی که به فعالیت های سیاسی نیز می پردازند برای دستیابی به اهداف ناتمام سیاسی وادار به مصالحه می شوند.

برای مثال، در ایالات متحده، برخی از گروه ها با وابستگی های مذهبی سیاست های دولت در طیف متنوعی از مسائل مربوط به اخلاقیات و شیوه زندگی را مورد انتقاد قرار داده اند. با این وجود، تاثیرگذاری آنها به واسطه عواملی از جمله اختلاف برسر اعتقادات مذهبی محدود بوده است. جدال های داخلی برسر مسائلی همچون تجددگرایی، نظریه تکامل، رویدادهای تاریخی مذهبی و تفسیر آئین عمدتا از تشکیل ائتلاف های سیاسی یکپارچه جلوگیری کرده اند. به طور خلاصه، تنوع اعتقادی موجود در میان پیروان مذهب اکثریت آمریکایی (مسیحیت) -- علاوه بر سنت احترام به دیگر مذاهب منجمله یهودیت و اسلام -- تسلط یک گروه مذهبی واحد بر گفتمان سیاسی ایالات متحده را بعید به نظر می رساند
حقوق اقلیت های مذهبی
نخست اینکه تضمین آزادی مذهبی پیروان مذاهب اقلیت که می توانند از لحاظ اجتماعی یا اعتقادی منزوی شوند، از بروز مشکل برابر دانستن شهروندی تمام عیار و پیروی از یک سنت مذهبی بخصوص جلوگیری می کند. برای توضیح مطلب، اگر شخصی بتواند بدون مسیحی بودن یک آمریکایی تمام عیار باشد، یا بدون یهودی بودن یک اسرائیلی تمام عیار باشد، اختلافی در وفاداری ملی پیروان سنت های مذهبی که در الگوی فرهنگی غالب نمی گنجند پدید نخواهد آمد. در صورتی که میان شهروندی ملی و پیروی از یک آئین مذهبی بخصوص رابطه اجباری وجود نداشته باشد، احتمال اینکه پیروان مذاهب اقلیت هم از قانون اطاعت کنند و هم در حیات سیاسی کشور مشارکت کامل داشته باشند به مراتب بیشتر می شود. به عبارت دیگر، به نظر می رسد که تضمین آزادی مذهبی اقلیت های مذهبی موجب افزایش مشروعیت حکومت در نزد اعضای این گروه ها می شود. مسئله مشروعیت در رژیم های به ویژه دموکراتیک مهم است چون دموکراسی نظامی است مبتنی بر متقاعد سازی که نیازمند موافقت و مشارکت فعال افراد تحت حکومت است. یعنی دولت های دموکراتیک مشروعیت خود را تنها با قانع کردن شهروندان به اینکه آن[دولت ها حق و توانایی حکومت دارند به دست می آورند. دولت های دموکراتیک همچنین نیازمند مشارکت فعال شهروندان هستند تا پیروی منفعل آنها و تحقق چنین مشارکتی در شرایطی که اعضای جامعه از حق عمل به جنبه های اساسی هویت خود محروم باشند بسیار دشوارتر خواهد بود.

دومین دلیل برای لزوم رعایت حقوق اقلیت های مذهبی جنبه بین المللی مسئله است. انعطاف پذیری دولت های ملی در برقراری روابط گسترده با کشورهای دیگر معمولا به واسطه احساس وجود تبعیض مذهبی در دولت مقابل محدود می شود. از زاویه ای دیگر، دولتی که بر ضد اقلیت های مذهبی بخصوص اعمال تبعیض می کند به طور معمول در رابطه با کشورهای دیگر که نقش سیاسی مهم تری برای مذاهب حاشیه ای خود قائلند ناکام می مانند.

برای مثال، در اوایل دهه 1970، توانایی ریچارد نیکسون، رئیس جمهور ایالات متحده در اجرای سیاست های تنش زدایی با شوروی به واسطه دیدگاه بسیاری از مردم آمریکا (از جمله بسیاری از اعضای کنگره) که یهودیان مورد تبعیض اتحاد جماهیر شوروی قرار دارند در برخی از موارد با مشکل مواجه می شد. هدف از "اصلاحیه جکسون" (که توسط سناتور هنری جکسون ارائه شد) محدودسازی تجارت میان ایالات متحده و اتحاد شوروی و منوط کردن تجارت بین دو کشور به بهبود وضعیت حقوق بشر در شوروی بود. در صورتی که اتحاد شوروی چنین چهره یهود ستیزی نمی داشت، تنش زدایی بدون شک در مسیری بسیار هموارتر حرکت می کرد. همین اخیرا، اتهامات مبنی بر اعمال محدودیت بر فعالیت مبلغین مذهبی مسیحی ایجاد روابط نزدیک با کشورهایی مانند اردن، مصر، چین و کره شمالی را برای پرزیدنت جرج دبلیو بوش مشکل کرده است. مسیحیان بشارتی بخش مهمی از ائتلاف جمهوریخواه رئیس جمهور در صحنه سیاسی ایالات متحده را تشکیل می دهند و پیگیری سیاست های دیپلماتیک که با ترجیحات گروه کلیدی ای از رای دهندگان مغایر باشد از لحاظ سیاسی برای رئیس جمهور دشوار است.
بسیار دردآور ومضحک وخنده دار است که برای انسانی که کلیه حقوق مدنی انسانی وقانونی که توسط خود اووضع شده است وموردقبول واحترام اومی باشد توسط گروهی دیگر پایمال وسلب شود واز کلیه حقوق ملی وبیت المال وبوجه ها وسرانه ملی (ادامه تحصیل ،شغل مناسب ،مسکن وحتی انتخابات پارلمان وشهرداریها وپستهاومسولیتهای کشوری)محروم شود وشایسته سالاری ازبین رفته وانتصابات وروابط جانشین ارزشها گردد. آیا با این وضعیت از وحدت ملی برادری وبرابری ،عدالت خواهی،آزادی ودمکراسی ومهم تر از همه ازبرابری ووفاق ملی می توان صحبت شودچرا که این واژها،واژهای هستند که متاسفانه درپشت چنین جوامعه ای واژهای تبعض ،نژادپرستی مرزبندی ،جناح بندی وخط بندی وتقسیم شهروندان به درجه اول ودوم خودی وغیرخودی به وضوح دیده می شود که در وجود شهروندان یک جامعه کینه نفرت ،تنفر  وتنش وتقابل گروها وقومیتها ومناطق رخ می دهد ودلیل آن به دست آوردن حقوق پایمال شده آنها می باشدبذر نفاق دورویی ودروغ وچاپلوسی در زمان خطر وبحرانی به وجود می آید به صورتی که تضاد وانتقام گیری از یکدیگر را درسطح وسیع مشاهد خواهیم کرد وهرکسی مبارزه برای به دست آوردن حقوق خود یک وظیفه ملی دانسته وهرج ومرج امنیت ملی را از بین خواهد برددرتمامی جوامع بشری افراددارای هردین ومذهب مسلمان،مسیحی،زرتشتی،بودای ....باشند ازلحاظ حقوق شهروندی ومدنی  بایکدیگر فرقی نداشته درصورتی که حقوق حتی یک نفر به دلیل داشتن اندیشه وعقیده مخالف ،رعایت نگرد وسلب شود وبه عقیده او احترام گذاشته نشود وبا بی عدالتی با او رفتار شود بی اعتمادی افراد جامعه ومردم به حاکمان افزایش خواهد یافت که هر گز جبران نخواهد شد وباعث کودتا وانقلابها وآشوب مملکت را فرا گیرد وتهدیدات خارجی جهت تصاحب سر مایه های ملی که این خطر ناک ودر بطن آن ترور وقتل عامه مردم پنهان می باشدراسبب شود. امروز دیگر از تبلیغ موعضه وسخنرانی ودروغگوی،چاپلوسی ،ریا-کاری ساخته نیست اینها وحدت را به ارمغان نمی آورد بلکه حاکمان خود راگو ل می زنند نوع عملکرد سردمداران وصاحبان قدرت همه چیز را مشخص می کند ونیاز به نامگذاری هفته وحدت نیست زیرا وحدت همیشه نیاز جامعه می باشد تا زمانی که در یک جامعه همه افراد واقعیت را قبول نکنند وخود را حق ندانند ونایب خدا در زمین جلوه ندهند وتمامی افراد جامعه به عنوان شهروند مورد قبول باشند در این صورت به وحدت نظری عملی وحقیقی خواهیم رسید.
دیپلماسی موفق تا حد قابل توجهی منوط به وجود حسن نیت میان کشورهای مستقل است. وجود این باور در میان شهروندان برخی از کشورها که هم کیشانشان در کشورهای دیگر شهروندان درجه دو محسوب می شوند می تواند تحقق حسن نیت را با اشکال روبرو کند.

نتیجه گیری

محیط مذهبی شاداب، متنوع و تکثرگرا در سلامت جامعه دموکراتیک موثر است. در حالی که باید از بزرگ نمایی اهمیت مذهب در صحنه سیاسی دموکراتیک اجتناب ورزید، مذهب می تواند به عنوان یک منبع مهم انتقاد از سیاست ها، آموزش شهروندی و مشروعیت سیاسی عمل کند.

خوار نمودن هر آیین و نژادی به کوچک شدن خود ما خواهد انجامید. همواره آدمیان محیط  و چنبره بدی و پلیدی را با دانش و اندیشه برتر خویش بسته و بسته تر می سازند. حاشا که آواز آزادی از پس میله و زنجیر به گوش تواند رسید و از گلوگاه مرغان اسیر . جبران خلیل جبران

برادرم تو را دوست دارم ، هر که می خواهی باش ، خواه در کلیسایت نیایش کنی ، خواه در معبد، و یا در مسجد . من و تو فرزندان یک آیین هستیم ، زیرا راههای گوناگون دین انگشتان دست دوست داشتنی "یگانه برتر " هستند ، همان دستی که سوی همگان دراز شده و همه آرزومندان دست یافتن به همه چیز را رسایی و بالندگی جان می بخشدجبران خلیل جبران.

آموختن تنها سرمایه ای است که ستمکاران نمی توانند به یغما ببرند . جبران خلیل جبران

 شما می توانید بانگ طبل را مهار کنید و سیم های گیتار را باز کنید ، ولی کدامیک از فرزندان آدم خواهد توانست چکاوک را در آسمان از نوا باز دارد؟ جبران خلیل جبران

اندیشه های ما، آری و نه گفتن های ما، و اگر و اما گفتن های ما، همه با همان ضرورتی از درون ما رشد می  کنند که میوه از دل درخت- به هم مر بوط و با هم خویشاوندند، و همه از یک اراده، یک وضع جسمانی، یک خاک، و یک خورشید نشان دارند فریدریش نیچه

کارمندان نابکار ، از دزدان و آشوبگران بیشتر به کشور آسیب می رسانندارد بزرگ
اندیشه و انگاره ای که نتواند آینده ای زیبا را مژده دهد ناتوان و بیمار است . اُرد بزرگ

 لذت بیرحمی در دیدن رنج دیگران است اما فردی که بیرحم است این بیرحمی گریبانگیر خودش هم می شود و به ایشان نیز آزار خواهد  رسید. فریدریش نیچه

گیتی در جنگ و آوردی بزرگ در گردش است . اندیشه و تلاش خردمندان از یک سو و پوزخند اهریمن و روان دیوپیشگان از سوی  دیگر ، معرکه این جهان گذارا  است . اُرد بزرگ

شاید بتوانید دست و پای مرا به غل و زنجیر کشید و یا مرا به زندانی تاریک بیافکنید ولی افکار مرا که آزاد است نمی توانید به اسارت در آوریدجبران خلیل جبران
وبدانیدآینده از آن کسانی است که به استقبالش می روند . فریدریش نیچه

 باتشکر
نگارنده محمودموسایی-سربازی که می ترسد ، جان خود و  دیگر سربازان را به خطر می افکند


منبع
http://meruzaneh.blogspot.com/2009/09/blog-post_1101.html





نظرات

  1. QuickBooks Payroll Support Phone Number management quite definitely easier for accounting professionals. There are so many people that are giving positive feedback if they process

    پاسخحذف
  2. Enterprise and also gives you the unlimited technical assistance at QuickBooks Enterprise customer support cell phone number. We understand that your growing business needs your precious time which explains why we offer the most effective to the customers. Our technically skilled professionals are QuickBooks Enterprise Support technical assistance around the world

    پاسخحذف
  3. QuickBooks Customer Service Phone Number serving a number of users daily , quite possible you will hand up or have to wait for long time to connect with the Help Desk team . According to statics released by the Bing & Google search insights more than 50,000 people searching the web to find the Quickbooks Technical Support Phone number on a daily basis and more than 2,000 quarries related to Quickbooks issues and errors .

    پاسخحذف
  4. The QuickBooks Payroll has many awesome features that are good enough when it comes to small and middle sized business. QuickBooks Payroll also offers a dedicated accounting package which include specialized features for accountants also. You can certainly all from the QuickBooks Payroll support number to find out more details. Let’s see many of the options that come with QuickBooks that features made the Quickbooks Enhanced Payroll Customer Support exremely popular.

    پاسخحذف
  5. Our Professionals have designed services in a competent means in order that they will offer you the required ways to the shoppers. we now have a tendency to at QuickBooks client Service are accessible 24*7 you just need to call our Intuit QuickBooks Support Number which can be found in the marketplace on our website.

    پاسخحذف
  6. The support specialist will identify the difficulty. The deep real cause is likely to be found out. All the clients are extremely satisfied with QuickBooks Customer Support Number.

    پاسخحذف
  7. Let us show you in partitioning all of the QuickBooks errors by dialing the QuickBooks Phone Number and QuickBooks Customer Support Number for any technical problem that you’re facing whereas victimization the code.

    پاسخحذف
  8. A timely resolution into the minimum span is the targets of QuickBooks Customer Support Number Pro-Advisors. The diagnose and issue resolution process happens to be made detail by detail and is kept as simple as possible.

    پاسخحذف
  9. Yes, with the peerless assistance for QuickBooks Enterprise Support Phone Number software, all of us can perform performing full clean up, inventory management, report management to meet your needs.

    پاسخحذف
  10. customers. You’ll have the ability to give us a call at any time for the moment support we tend to are accessible for you personally QuickBooks Support Number of professionals is invariably in a position to work with you whatever needs doing.

    پاسخحذف
  11. QuickBooks was created to meet your every accounting needs and requirement with a great ease. This software grows along with your business and perfectly adapts with changing business environment. Everbody knows there are always two sides to a coin and QuickBooks isn't any different. This software also throws some errors in the long run. Sometimes it becomes rather difficult to understand this is with this error code or message. If that's the case you should call our QuickBooks Support Phone Number to own in touch with our technical experts in order to search for the fix of error instantly.

    پاسخحذف
  12. Let’s talk about our QuickBooks Enterprise Help Phone Number USA that'll be quite exciting for your needs all. The advanced QuickBooks Desktop App for QuickBooks Support is now able to act as an ERP system beneficial for medium scale businesses. QuickBooks Desktop Enterprise just isn't alike to pro, premier & online versions. Capacity and capability could possibly be the reason for this.

    پاسخحذف
  13. You should arrive at us when it comes to a number of software issues. The satisfaction can be high class with us. It is possible to call us in several ways. You can journey to QuickBooks Support Phone Number It is time to get the best help.

    پاسخحذف
  14. But, QuickBooks Technical Support Phone Number sheet cannot calculate accurately the figures. This becomes among the many primary good reasons for poor cashflow management in large amount of businesses.

    پاسخحذف
  15. Account management, tax calculation, and deduction are not at all interesting things to do in the field. It might even be the most time consuming and confusing. In the event that you own any business and wants to grow its graph, you'll want to address these tasks. AccountWizy supplies the best QuickBooks Payroll customer services to your clients and solves your queries at QuickBooks Payroll Customer Service Number.

    پاسخحذف
  16. QuickBooks Customer Support Number package is developed this kind of a fashion that it will give you the most effective account management mention of this era. However, you can face the issue along with your QuickBooks software and begin trying to find the solution.

    پاسخحذف
  17. The software has transformed and helped small & medium sized companies in many ways and managed their business successfully. As it is accounting software, from time to time you may have a query and will seek assistance. This is the reason why QuickBooks has opened toll free QuickBooks Support Number .

    پاسخحذف
  18. Every business wishes to get revenues all the time. But, not every one of you will be capable. Are you aware why? QuickBooks Support Phone Number is because of not enough support service. You will end up not used to the business enterprise and make lots of errors.

    پاسخحذف
  19. QuickBooks Support Number serving a number of users daily , quite possible you will hand up or have to wait for long time to connect with the Help Desk team . According to statics released by the Bing & Google search insights more than 50,000 people searching the web to find the Quickbooks Technical Support Phone number on a daily basis and more than 2,000 quarries related to Quickbooks issues and errors .

    پاسخحذف
  20. The satisfaction can be top class with us. It is possible to call QuickBooks Support in many different ways. You can go to our website today. It's time to get the very best help.

    پاسخحذف

  21. The Support Features Supplied By The QuickBooks Enterprise Support Number Are Extremely Advantageous To Those Who Regularly Utilize The Application. It Is Sold With User-Friendly Assistance Methods Through Which A Person Can Resolve His Issues Instantly.

    پاسخحذف
  22. QuickBooks Tech Support Number is only developed by the Intuit for small and medium-size businesses. With this best and great accounting software, it is possible to and quickly track your company all income and expenses, easily track your repayments, sales, and inventory, simply store your prospects and vendors all information and many other things. QuickBooks is obviously an excellent and well-known name due to its 100% accuracy, certainty, and reliability.

    پاسخحذف
  23. The fifth and the last principle of QuickBooks Support Number accounting is the fact that if all of your employee is utilizing his or her leave and then it should be informed to your human resource department as quickly as possible.

    پاسخحذف
  24. QuickBooks Enterprise by Intuit offers extended properties and functionalities to users. It is specially developed when it comes to wholesale, contract, nonprofit retail, and related industries. QuickBooks Enterprise Contact Phone Number is preferred for users to offer you intuitive accounting means to fix SMEs running enterprise kind of QuickBooks.

    پاسخحذف
  25. Issues like these and all sorts of the other complex ones are very easily resolved by our team at QuickBooks Support Phone Number. Our customer care executives are experienced, talented, hardworking an efficient. They put their hundred percent efforts and then make certain to have you avail their 24*7 assistance. Contact us at our toll-free number or drop us a mail.

    پاسخحذف
  26. You need to not worry all things considered when you are seeking help under the guidance of supremely talented and skilled support engineers that leave no stone unturned to land you of all of the errors which are part and parcel of QuickBooks Tech Support Number.

    پاسخحذف
  27. Our Professionals have designed services in a competent means in order that they will offer the mandatory methods to the shoppers. we now have a tendency to at QuickBooks Customer Support Phone Number are accessible 24*7 you just need certainly to call our QuickBooks Support toll-free number which can be found available on the market on our website. Unneeded to state, QuickBooks has given its utmost support to entrepreneurs in decreasing the price otherwise we’ve seen earlier, however, an accountant wont to help keep completely different accounting record files. Utilising the assistance of QuickBooks, users will maintain records like examining, recording and reviewing the complicated accounting procedures.

    پاسخحذف
  28. Quickbooks Payroll Support could be the toll-free quantity of where our skilled, experienced and responsible team are available 24*7 at your service. There are a selection of errors that pop up in QuickBooks Payroll Support Number which are taken care of by our highly knowledgeable and dedicated customer support executives.

    پاسخحذف
  29. The HP Printer Support Phone Number users would surely agree to the reality that HP Printer is a secure and everlasting device; however, the ability issues can recur anytime. When HP Printer doesn’t switch on, and all sorts of the lights associated with the device have already been switched off then chances are that the error is in the power supply.

    پاسخحذف
  30. With QuickBooks Tech Support Phone Number Pro you can easily easily easily effortlessly create invoices and keep close monitoring of all things like exacltly what the shoppers bought, the amount of they paid etc. In addition it allows you to have a crystal-clear insight of the business that can help someone to monitor your money, taxes as well as sales report, everything at one place.

    پاسخحذف
  31. A lot of us is responsible and makes sure to deliver hundred percent assistance by working 24*7 to meet your requirements. Go ahead and mail us at our QuickBooks Support Phone Number email id whenever you are in need. You might reach us via call at our toll-free number.

    پاسخحذف
  32. An individual can surely get generate real-time basis advanced reports by using QuickBooks. If an individual is certainly not known of this feature, then, you can easily call our QuickBooks Tech Support Phone Number.

    پاسخحذف
  33. QuickBooks is a great accounting software. But while working on this great platform you may face some technical error like QuickBooks Error 80070057 which can put all your work to halt. One of the best ways to rectify this error is to take help from our adept QB professionals by dialing +1-855-236-7529. OR contact at QuickBooks POS Support Phone Number
    Read more: https://tinyurl.com/y2dg6bt4

    پاسخحذف
  34. Thanks for sharing this awesome blog post with us. I know that this kind of content needs very much time, effort and knowledge. QuickBooks Technical Support Phone Number +1 833–228–2822 can be of great help in case you are looking for technical help and support in the software. Yes because, they have the team of well-trained professionals that are working 24x7 to help you.

    پاسخحذف
  35. Thank you for the post. You have made the post very interesting. By downloading QuickBooks you can manage your time and save money. The QuickBooks Enterprise Upgrade is the recent update that is done in this software. In case, you face any problem while upgrading or updating the latest update of this software call our experts at QuickBooks Enterprise Support Phone Number +1-833-674-9538 for immediate solution.

    پاسخحذف
  36. Indeed, a nice piece of writing. I am glad to read the article and would like to know more about it. If you are facing any problem while working on the software, call on QuickBooks Support Phone Number 1-833-674-9538. It is a 24*7 helpline number, where you get instant support for all the errors.

    پاسخحذف
  37. Thank you for posting such an inspiring post, my mate. Lovely to see your new post as I have been waiting for so long, I would like to see more posts frequently. You have to go through multiple case studies to inject your point. There are multiple ways to improve your timing, but with the help of QuickBooks Payroll, you can manage both time and work. Payroll is one of the most powerful versions of QuickBooks that helps the users to manage their tedious payday seamlessly. Apart from these, tax calculation, filing of tax, managing inventories, etc. too can be done effortlessly. So, to educate more yourself on this software, you can contact QuickBooks Payroll Support Phone Number 1-833-338-7409 and talk to the experts instantly. Visit us:https://www.enetservepartners.com/quickbooks-payroll-support/

    پاسخحذف
  38. Hey! Outstanding Post. I appreciate all the time and effort that you have given in composing such informative content. Thanks for sharing such a remarkable work. In case you are looking for powerful accounting software, then I will recommend you to give QuickBooks software a shot. To know how to get started with the software, seek instant help at QuickBooks Support Phone Number +1-833-401-0204. Read more: https://www.probfix.com/

    پاسخحذف
  39. Hey Excellent Post...Thanks for sharing useful information...We entitle the QuickBooks users to avail of our 24*7 services at QuickBooks Helpline Number +1-833-4O1-O2O4. Users can obtain instant formulations for their problems.

    پاسخحذف
  40. Accounting and finance play a vital role in managing the cash-flow of business. A minor gaffe in any one of them can lead to lost revenue or may upset your employees. Thus, to avoid such hassle, QuickBooks is considered as a prime product. QuickBooks is a leading accounting that is jam-packed with impressive and lucrative features. However, it doesn’t mean that this software is immune to errors. To fix these technical errors, dial QuickBooks Support Phone Number NY 1-877-282-6222 and get feasible solutions for QuickBooks errors.visit us.

    پاسخحذف
  41. QuickBooks Support Phone Number +1-844-232-O2O2. Using this vast and efficient software sometimes can prove to be hectic and confusing. This accounting software is vulnerable to several technical bugs and errors. To get rid of such errors or technical issues you can simply call our experts who are available round-the-clock at your service and provides prolific solution with limited average hold calls.
    visit us:-https://qbsupportphonenumber.site123.me/

    پاسخحذف
  42. QuickBooks Enterprise is a high-functioning software designed specifically towards large organizations. It has multiple advanced features to aid out accounting and bookkeeping professionals. It is still plagued with several bugs and errors. One such error is the QuickBooks Error 9999. If you would like to learn How To Resolve Quickbooks Error 9999, you can continue reading this blog.

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های معروف از این وبلاگ

windows xp keyboard key assignment

how to switch keyboard layouts on a windows xp